Sabtu, 24 Oktober 2009

Jamuan Mesra Pemuda bersama pkwr Di Kampong kuar







satu majlis jamuan anjuran Dewan Pemuda PAS Kawasan telah diadakan di kampong kuar dalam UPU Tok Sibil meriah dihadiri oleh seluruh penduduk kampong kuar dan kampong berdekatan.En. Md. Zain B. Abd. Hamid & Keluarga dan seluruh cawangan pemuda yang terlibat dalam menjayakan Jamuan Pemuda di Kg. Kuar semalam (Jumaat).
Program itu berjaya menarik lebih 300 orang termasuk penduduk setempat. Turut hadir ke majlis itu ialah Ahli Jawatankuasa PAS Kawasan, Dewan Muslimat, Majlis Ketua Kampung(MKK), Ketua dan ahli Cawangan yang berdekatan.
Dalam ucapan aluan yang disampaikan oleh Kapt(B) Tuan Hj. Abu Bakar Dahlan (Ketua Penerangan PAS Kawasan), menyeru agar pemuda menekankan tiga aspek utama iaitu 1. Disiplin 2. Menambah Ilmu pengetahuan 3. Menggunakan Usia kepemudaan ini dengan sebaiknya.
Turut berucap Timbalan Ketua Pemuda DPPKAS Saudara Mohd Azam Bin Hj. Awang dan Mantan Ketua Pemuda PAS kawasan dan negeri yang menyemarakan lagi semangat Pemuda iaitu Tn. Hj. Adnan Bin Saad. "Program sebegini hendaklah diteruskan agar dapat memupuk semangat dan hubungan ukhwah dikalangan pemuda". itulah diantara harapan MKK Kg. Kuar En. Fadhil. Rata-rata tetamu yang hadir merasa gembira dengan program tersebut.


Tiada ulasan: