Rabu, 10 Februari 2010

Rawatan di pkwr Alor Mengkudu diteruskan



Tidak ada apa yang boleh dibanggakan dengan klinik 1Malaysia yang Pm lancarkan tempohari yang telah beroperasi hampir disetiap negeri diseluruh Malaysia.


Dari segi pentadbiran klinik 1Malaysia adalah HARAM.


Untuk membuka dan menjalankan operasi klinik di Malaysia,permohonan oleh Doktor yang bertauliah yang ada sijil amalan tahunan saja yang akan diluluskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia.Dengan perkataan lain HANYA doktor yang ada sijil amalan tahunan(APC) sahaja yang boleh dan berhak membuka dan menjalankan operasi klinik.


Namun kerajaan masih boleh membuka klinik 1Malaysia seperti yang ada sekarang tanpa dikendalikan oleh doktor yang bertauliah tetapi pentadbirannya mestilah diletakan dibawah Pejabat Kesihatan Daerah(PKD).


Kedua-dua kriteria diatas tidak dipenuhi oleh Kementerian Kesihatan Malaysia menjadikan klinik 1Malaysia HARAM dari segi pentadbiranya.


Saya telah lama memberi khidmat perubatan terutamanya kepada warga DUN Alor Mengkudu.Setiap hari khamis PKWR Alor Mengkudu akan menjadi klinik 1Alor Mengkudu yang memberi rawatan sebagaimana klinik swasta biasa.


Apalah nak dibanggakan sangat dengan klinik 1Malaysia yang telah menghabiskan peruntukan RM10 juta.Sebenarnya klinik 1Malaysia hanyalah boneka Najib untuk menjuarai(baca menjual) rakyat.

1 ulasan:

akumanusiabiasa berkata...

KATAKAN XNAK PADA KLINIK 1MALAYSIA!!!!