Ahad, 7 November 2010

Lagi laporan banjir PKWR Alor Mengkudu

Di saat media-media pro APCO melemparkan pelbagai fitnah kononnya Kerajaan Negeri atau Pakatan Rakyat tidak pedulikan rakyat yang ditimpa bencana banjir, kami PKWR DUN Alor Mengkudu 'memekakkan telinga' terhadap segala tohmahan yang dilemparkan oleh golongan pondan politik yang hanya tahu menuding jari, berpeluk tubuh dan bercekak pinggang itu. Tidak sempat untuk melaporkan setiap aktiviti yang diatur sepanjang musim banjir ini, biarlah gambar-gambar berikut menceritakan seribu perkataan.























Jutaan terima kasih kepada semua pihak yang membantu PKWR Alor Mengkudu menyalurkan bantuan mangsa banjir, antaranya para penderma, PAS dari negeri2 lain yang menghantar sukarelawan, Telekom, Yayasan Salam, Pasukan Perubatan Islam, Dewan Himpunan Penyokong PAS dll yang tidak sempat tersenarai di sini.

3 ulasan:

lubolepikir berkata...

melawat tu memang la melawat.tok wakil hampa tu dr ismail tu batang hidung pon x nampak...dia setiap kawasan yg mengalami banjir.dok wat hantaq wakil ja buat pa,bukan dia yb!hg sebagai yb cakap ja pandai..jumpa bekas yb alor mengkudu kenduri,hg kata nk mai melawat satu kawasan dinaiki air.tapi hang bohong!tunggu la nanti org alor mengkudu nk ajaq hg macam mana.plhnraya nnti hg akan diajaq!bantuan lambat..mai nk undi swuh pangkah hg.naseb baik ada kerajaan pusat,JKM dan ahli korporat..cepat menghantaq bantuan.kalo x mati kebuluq la kami tnggu kerjaan negeri.!terima kasih jugak la,ada jugak la bantuan dari PAS.bukan xdak.da la lambat after 3 days.tapi x ikhlas..dok usung bendara PAS.For wat?orang tau da nilai kalo hg dr mana pon.naseb hg akan berkubur pru13!byk org pas menyesal bg undi kat anta'.org sendiri pon x bantu.exco sahaja.gaji besaq.tapi??lu pikiaq la sendiri.

loqlarq berkata...

gambaq di atas dah cerita dah. nak suruh pikiaq apa lagi. bukan mcm sharizat... mai salam 2 - 3 orang dah masuk tv3.
kalau wakil yb pun, apa salah... luas juga dia nak jaga. tambah jawatan exco lagi.. byk kawasan lagi nak pantau.
memanglah bila jadi bencana mcm ni, pusat yang ambil alih. tu pun, kita bantu.
tentang bendera, kira puak hijau ni, balik kotok belemoih buat kerja. tak maxam puak merah, siap bau semerbak, tunggu utusan ambil gambaq. tu lagi loqlarq.
lepas tu, mai muhiyidin krja dok persalah kerajaan negeri. bukan pasai apa.... pasai PAS perintah. yang Perlis lagi terok, haram tak sentuh..
takat laa, dr mael jika nak banding dengan yb umno hak dulu, memang jauh beza. takat nak tunjuk rajin dok kedehoq, tu cerita kartun jaaa

Seri Bintang berkata...

boleh jahanam dh pas...semua pemuhung...benda betoi nk putaq belit balik...taik nk boh kt orang ja..semua pemuhung besaq...orang mangsa bencana banjir ni bukan nk kena kira pusat pemindahan diiktiraf atau tidak yang penting bantuan kemanusiaan yg perlu..bodoh bin bahlul..nama ja doktot tp bodoh kalu ada pesakit x bawa ic nk mati sgt2 dh perlu rawatan segera nk kena biaq jelah pasai tak diiktiraf..jgn putaq belit sgt...perangai lebih teruk 3x puak israel lg sedangkan benda mkn dh agih mai kutip balik pulak sbb depa ni dok tempat tak iktiraf tak perlu bantu la no???