Rabu, 10 Mac 2010

Sambutan Kem Anak Soleh luar biasa


Dibawah potfolio Pembangunan Insan Yb Dr Ismail telah merancang untuk membuat program berikut untuk pelajar-pelajar.


1.Kem Anak Soleh(KAS) untuk pelajar tahun 5 dan 6

2.Kem Bina Insan(KBI) untuk pelajar tingkatan 1 hingga 3

3.Kem Bina Sakhsiah(KBS) untuk pelajar 16 - 20 tahun


KBS telah berjalan selama 2 tahun di Muassasah Darul Ulum.Ia dibuat selama tiga minggu diakhir setiap tahun.Tahun lepas seramai 300 peserta telah mengikuti kem itu walaupun permohonan untuk menyertainya menjangkau 600 orang.Permintaan yang begitu ramai setelah mereka melihat sendiri produk yang dilahirkan dari kem ini.


Bermula 13 hingga 15 Mac nanti Kem Anak Soleh akan diadakan di Maktub Mahmud di lima daerah iaitu Maktab Mahmud Pendang,Sik,Baling,Bandar Baru dan Langkawi manakala satu kem lagi khusus untuk anak nelayan akan diadakan di SMIDU.


Sambutan untuk menyertai kem ini sangat luar biasa.Pendaftaran di maktab Mahmud Pendang,Sik,Baling dan Langkawi hanya dibuka selama 2 hari dan permintaan selepas itu terpaksa ditolak kerana terpaksa menghadkan penyertan seramai 200 orang disetiap tempat.


DS Yab MB akan melakukan perasmian penutup di Maktab Mahmud Baling pada 15 March 2010.Pada sebelah malamnya akan diadakan forum perdana dengan menampilkan Yb Us Izat Shauki,Ust Roslan Che Ros,Us Dr Elias Zakaria dan Ust Iszki Hafizi sebagai ahli panel.

Tiada ulasan: