Khamis, 11 Mac 2010

Umno kedah malang dapat ketua pemuda tak berapa cerdik



Kita selalu mendengar ungkapan,kalau kita tak pandai lebih baik diam kerana kalau bersuara orang akan tahu kita bodoh.Orang akan kata confirmed bodoh.

Inilah yang berlaku kepada ketua pemuda umno Kedah yang namanya saya tak berapa ingat.

Tadi depa demo lagi di depan Wisma Darul Aman yang diketuai oleh ketua pemuda umno Kedah diatas isu kekurangan bekalan air dibeberapa tempat di Kedah.Katanya Kedah ada 4 empangan,Muda,Beris,Ahning dan Pedu tapi katanya lagi kawasan yang berdekatan dengan empangan inilah yang menghadapi masalah air.Punca kekurangan bekalan air ini katanya disebabkan kelemahan pengurusan.

Kesian.........

Itulah kalau tak tahu tak payahlah bercakap.Nanti nampak kita tak cerdik dan kini kita boleh confirmed ketua pemuda ni tak berapa cerdik.Kesian kat dia.

Kedah adalah pengeluar padi yang terbesar di Malaysia.Tanaman padi yang diusahakan 2 kali setahun ini memerlukan jumlah air yang banyak yang diambil dari empangan tadi melalui terusan dan taliair MADA.Yang selebihnya air tadi digunakan untuk perkilangan dan domestik.

Kemarau yang melampau telah menyebabkan krisis air di Malaysia termasuk Pahang,Johor dan lain-lain negeri yang diperintah UBN.Di Negeri Sembilan catuan air telah dilakukan.

Selain dari kemarau, prasarana bekalan air termasuk loji,tangki dan paip air yang tidak sempurna menyebabkan berlakunya masalah bekalan air.Keadaan ini diburukan lagi dengan jumlah NRW yang melebihi 50% berlaku di Kedah.

Sejumlah 1.5 B diperlukan untuk mengatasi masalah ini.Kedah hanya diberi 600 juta sepanjang RMK 9 untuk tujuan ini.

Dia ingat kita boleh menebuk terus dari empangan untuk memberi bekalan air dikawasan sekitar denganya.Itulah KETUA PEMUDA UMNO KEDAH.

Nilailah sendiri.

Tiada ulasan: