Khamis, 21 Oktober 2010

Mendaya Bangsa Meneraju kemakmuran, Woi...Bangang!!! -Mendaya itu maksudnya Menipu


Nampaknya Najib bersungguh-sungguh dengan ucapannya di Perhimpunan Agung Umno. Ucapan yang bertemakan 'Mendaya Bangsa Meneraju Kemakmuran'. Memang benar Najib ingin mendaya bangsa, bersungguh-sungguh dengan ucapannya, berbuih dengan laungannya tetapi ingin menipu bangsa.

Kenapa penulis teks Najib dan Najib sendiri bangang sangat. Mendaya itu maksudnya menjalankan tipu daya (muslihat), menipu. Itulah satu-satunya maksud mendaya. Kalau tidak percaya bukalah Kamus Dewan Edisi Keempat terbitan Dewan Bahasa Pustaka di muka surat 321. Berlainan pula dengan maksud berdaya-mempunyai tenaga, bertenaga, berupaya.

Berbanggalah Najib. Sememangnya Najib memang ingin menipu bangsa terutama Melayu. Dengan Mahathir, dengan Pak Lah dan dengan sekalian Umno yang berada di PWTC dan seluruhnya dimendaya Najib, secara lansung lagi.

Kah! Kah! Kah! dan Kah! Kah! Kah! Ketawa macam Tukar Tiub, kuat lagi pun boleh. Itulah akibatnya ingin pelik-pelik dengan bahasa, supaya enak didengar. Berdaya tak mahu guna. Kecapaian pun tak selesai. Sahlah Najib itu kaki tipu orang...Kah! Kah! Kah!

1 ulasan:

insansedar berkata...

ape plak.merperdaya itu baru menipu.Ini menDAYA maksud lain..mengerak&memberi tenaga.belajar bahasa kasi betul YB!jangan nak menghina je tahu. apa yang UMNO lakukan membela naseb melayu dari dahulu sampai sekarang!PAS jgn nk membabi buta je semata mata nak menang pelihanraya sangup menghalal kn cara,bersekonkol dengan DAP dan Keadilan yang terang terangan mahu mengugat hak keistimewaan orang melayu didalam perlembagaan yang dipersetujui oleh raja2 kita.PAS jangan JUAL hak bangsa kita.