Isnin, 15 Disember 2008

Cawangan Pas baru di Bakar Bata




Alor Setar,15 Dec 2008:Sambutan rakyat kepada Kerajaan Pakatan Rakyat semakin bertambah.Ini dapat dibuktikan dengan penubuhan cawangan -cawangan baru Pas dimerata tempat.


Semalam satu lagi cawangan Pas telah ditubuhkan dengan penyerahan puluhan ahli baru Pas di Flat Sri Gemilang berdekatan dengan Sime Tyres.
AJK penaja cawangan Flat Sri Gemilang dibentuk dalam satu majlis yang dihadiri oleh sebahagian dari AJK Pas kawasan Alor Star.Turut hadir ialah YB Dr Ismail Salleh,YDP Pas Kawasan Alor Star,wakil rakyat angkat kepada DUN Bakar Bata.




"Dunia sekarang sedang membentuk persepsi baru terhadap Islam.Persepsi bahawa Islam itu ganas,anti establishment,tidak mampu memerintah,kolot yang meracuni pemikiran rakyat selama ini telah dilihat tidak relevan lagi oleh rakyat",tegas Yb Dr Ismail dalam ucapanya.
"Kemenangan beberapa negeri yang memberi keizinan Pakatan Rakyat untuk memerintah telah membuktikan kepada rakyat bahawa kemampuan mereka mentadbir negeri dengan cara yang lebih baik,telus,berhemah yang menberi fokus kepada kesejahteraan rakyat",ujarnya lagi.

Dalam pilihanraya yang lalu DUN Bakar Bata telah dimenangi oleh pembangkang dengan majoriti yang kecil.Sambutan rakyat kepada Kerajaan Negeri sekarang membayangkan peluang besar Pakatan Rakyat untuk merampas kerusi ini.

Tiada ulasan: