Rabu, 10 September 2008

Thursday, September 11, 2008

USROH BULANAN UNTUK PEGAWAI KERAJAAN
Oleh: WADIASSOFI JAAFAR
ALOR STAR, 8 September – Kerajaan Negeri Kedah merancang akanmelaksanakan program pembangunan insan untuk pegawai kerajaan ataulebih dikenali sebagai 'usrah bulanan'.
Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan dan Penerangan, Badan-Badan BukanKerajaan (NGO) dan Pembangunan Insan, YB. Dr. Ismail Salleh berkata,sasaran pertama Kerajaan Negeri ialah Ahli-Ahli Majlis MesyuaratKerajaan Negeri (EXCO), Ketua-Ketua Jabatan dan Kerajaan serta PegawaiDaerah.
"Sasaran kedua ialah Pegawai Tadbir Negeri Kedah (KCS), sasaran ketigaialah semua penghulu di Kedah dan sasaran keempat ialah semua ketuakampung di negeri ini," jelasnya.
Menurutnya, Kerajaan Negeri turut berharap mendapat bantuan lainterutama dari Jabatan Agama Islam Negeri Kedah dan jabatan-jabatanlain yang terlibat.
"Program ini adalah pertama kali diadakan yang bertujuan untukmelahirkan masyarakat yang berintegriti," ujarnya.
Tambahnya, sasaran Kerajaan Negeri dalam masa beberapa tahun iniadalah untuk menjadikan Kedah sebagai sebuah negeri yang palingselamat dan paling rendah dari segi gejala sosial seperti penagihandadah, rasuah dan sebagainya bersesuaian dengan moto 'KedahSejahtera'.

Tiada ulasan: