Isnin, 15 Mac 2010

Kem Anak Soleh berjaya


Semalam majlis penutup Kem Anak Soleh diadakan serentak di lima daerah.DS Yab Mb melakukan majlis penutupan itu di Maktab Mahmud Baling,YB Dato Phahrolrazi di Sik,Yb Dato Taulan di Pendang,Yb Abd Ghani Ahmad di Langkawi dan Yb Ustaz Yaakob Husin di Bandar Baru.

Hari ini perasmian penutup Kem Anak Soleh untuk anak-anak nelayan akan diadakan oleh Exco Pembangunan Insan yang juga pengerusi Jawatankuasa induk Kem ini,Yb Dr Ismail Salleh.

Seramai 1240 peserta telah terlibat di 6 kem ini dan mereka dibimbing oleh 200 orang fascilitator.

Kem Anak Soleh adalah program dibawah potfolio pembangunan insan yang akan dijadikan agenda tahunan selain dari Kem Bina Sahsiah.Satu lagi kem yang akan memberi fokus kepada pelajar-pelajar tingkatan 1,2 dan 3,Kem Bina Insan akan diakan pada June nanti.

Kem Anak Soleh untuk pelajar-pelajar tahun 5 dan 6 ini,adalah kem yang memberi penekanan serta melatih peserta tentang sembahyang yang menjadi tiang agama.

Sembahyang yang dijaga dengan baik dan dilakukan dengan kyusuk akan menusuk kedalam roh anak-anak peserta yang akan menjadi asas dalam membina anak soleh.Sembahyang yang dijiwai ini juga akan mencegah dari melakukan perbuatan maksiat dan mungkar.

Kerajaan Negeri meletak sasaran untuk melihat setiap pelajar yang akan memasuki sekolah menengah sudah settle dari segi sembahyang.

Tiada ulasan: