Selasa, 11 Mei 2010

Selamat Hari Jururawat



Hari Jururawat sedunia disambut pada 12 Mei pada setiap tahun dan biasanya hari ini lebih dikenali sebagai hari "nurses let their hair down".

Malaysia juga tidak terkecuali.12 Mei adalah hari Jururawat yang disambut setiap tahun khusus untuk memberi pengiktirafan kepada profesion Jururawat.

Selamat hari Jururawat saya ucapkan terutamanya semua Jururawat yang bertugas di Negeri Kedah Darul Aman.Semoga dedikasi dan komitmen kerja yang ditunjukan selama ini dapat dikekal malah dipertingkatkan lagi.

Profesion Jururawat sangat mulia.Mereka adalah staf yang berada dibarisan hadapan dalam merawat pesakit.Mereka akan berhadapan dengan berbagai risiko dan juga karenah pesakit yang memerlukan kepada tahap kesabaran yang tinggi.

Dua tahun ini kita berhadapan dengan Wabak Pandemik Influenza A H1N1.Sekali Jururawat lah yang berada dibarisan hadapan.Mereka sangat terdedah kepada jangkitan Influenza A H1N1.Kepada mereka yang belum mengambil suntikan vaksinasi,diharap segerakan dapat suntikan itu.Mencegah itu lebih baik.

Akhirnya Selamat Menyambut Hari Jururawat,semoga Allah membalas khidmat mulia kepada pesakit.

Tiada ulasan: